شرکت شکوه الکترونیک یکی از تولید کنندگان موفق تجهیزات کنترل مانیتورینگ و اتوماسیون از جمله رله گازی بوده که با تکیه بر دانش فنی روز اروپا، متخصصین کارآزموده و همچنین ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته محصولات با کیفیت و همگام با بالاترین استانداردهای تضمین کیفیت را تولید می نماید.رله گازی شکوه تک شیر مدل G790 وسیله ای جهت کنترل مشعل های گاز سوز که دارای قاب نسوز و نشکن پلی کربنات با ایمنی بالا است. این کنترلر به صورت کاملاً الکترونیکی بوده که دارای دکمه RESET یک LED راهنما و پیچ بستن به پایه که در قسمت بالای رله قرار دارد است.
محصولات مرتبط
ویژگی های رله گازی شکوه الکتریک تک شیر مدل G790
- ولتاژ ورودی: 220 ولت (180 تا 250 ولت)
- تک شیر
- توان مصرفی: 3 ولت آمپر
- فیوز: سریع 10 آمپر یا 6 آمپر کند
- حداکثرمجموع جریان خروجی: 6 آمپر
- زمان تخلیه اولیه: تقریبا 40 ثانیه
- زمان جرقه زنی اولیه: 3 ثانیه
- زمان تاخیر بازگشت به تنظیمات اولیه پس از خاموش شدن: 2 ثانیه
- دمای مجاز پیرامون رله : 10- درجه سانتیگراد تا 60۰ درجه سانتیگراد
- مدل نصب: اختیاری
- وزن: 180 گرم
نکات مهم قبل از نصب رله گازی G790
- به کارگیری، سیم بندی را حتماً چک کنیم. وجود اشتباه و نقص در سیم کشی و سیم بندی می تواند خطرناک باشد و صدمات جبران ناپذیری به بار آورد.
- دقت شود که در صورتی که رله کنترلر G790 جایگزین رله دیگری (غیر از G790) می شود ممکن است لازم شود که سیم کشی را تغییر داد.
- توجه داشته باشید هنگام استفاده از کنترلر پیچ اتصال محکم شده باشد تا از اتصال کامل کنترلر به پایه رله مطمئن شویم.
- استفاده از فیوز مناسب مطابق با مشخصات فنی کنترلر ضروری است. و اینکه فیوزهای اصلی باید به گونه ای انتخاب شوند که قبل از رسیدن جریان به مقادیر نامی موجود در مشخصات فنی رله، عمل کنند و برق را قطع نمایند. در غیر اینصورت در زمان رخداد اتصال کوتاه در هر قسمت از تجهیزات مشعل، ممکن است صدمات بسیار شدیدی به کنترلر، قطعات مشعل یا کاربر وارد شود.
- هر کنترلر باید حداقل یک مرتبه در 24 ساعت خاموش گردد.
- برای نصب و جا بجایی رله کنترلر باید حتماً سوئیچ اصلی برق قطع باشد و مشعل از سیستم تغذیه جدا باشد. از بازکردن یا تعمیر کنترلر اکیدا خودداری نمایید.
عیب یابی رله گازی مدل G790
مشکل 1: راه اندازی نشدن مشعل
راه حل:
- بررسی اتصال برق
- بررسی وضعیت فیوزها
- ترموستات در حالت OFF است.
- پرشر گاز در حالت OFF است.
- بررسی سیم بندی ها
- فن آسیب دیده یا اتصالات فن مثل خازن راه انداز آسیب دیده یا خارج از مدار است.
- سیم کشی پایه اشتباه است.
- آلودگی پین های 9 یا 8 یا 4 پایه
مشکل 2: کنترلر بلافاصله پس از راه اندازی مشعل، به فاز خطا می رود:
راه حل:
- ممکن است بین پین های 2 و 8 یا 2 و بدنه مشعل اتصال کوتاه ایجاد شده باشد.
- ممکن است سنسور UVZ آسیب دیده باشد یا اتصال کوتاه رخ داده باشد.
- قفل ریست را چک کنید ( دکمه ریست را فقط 1 مرتبه فشار دهید )
- ولتاژ تغذیه کمتر از 180 ولت است.
مشکل 3: کنترلر پس از راه اندازی و طی زمان تخلیه، شیر سوخت را باز می کند اما شعله تشکیل نمی شود>
راه حل:
- بررسی کابل های اتصال برق ورودی به ترانس جرقه
- پین 3 و 8 پایه از لحاظ سلامت و عدم آلودگی بررسی شود تا از اتصال مناسب اطمینان حاصل گردد.
- فرمان رله به ترانس جرقه در زمان تخلیه بررسی شود. (برقدار شدن پین شماره 3 پایه در زمان تخلیه چک شود.)
- کابلهای ولتاژ-قوی خروجی ترانس جرقه چک شود. بررسی کابلها باید از لحاظ سلامت و کیفیت و عایق بندی، رعایت فاصله شعاعی 1 سانتی متر نسبت یکدیگر و فاصله بیش از یک سانتی متر از هرگونه فلز و دیواره مشعل چک شود.
- به هیچ عنوان نباید دوکابل ولتاژقوی جرقه در کنار یکدیگر باشند.
- طول کابل های ولتاژ قوی ترانس جرقه در مجموع نباید از یک متر بیشتر شود.
- فاصله نوک الکترود های جرقه بیش از حد استاندارد است (برای مشعل های گازی 3 میلی متر)
- عایق بندی و یا جنس الکترود های جرقه و یا کیفیت کابل های الکترود جرقه مناسب نیست.
- ترانس مشعل از لحاظ قدرت و سلامت در زمان تخلیه بررسی شود. (نورو صدا در زمان جرقه )
- نازل سوخت و جهت درست انتشار سوخت طبق کاتالوگ مشعل مربوطه بررسی شود
- تنظیم دریچه هوا
- بررسی خروجی دیگ و مشعل و تهویه و دودکش.
- بررسی رگولاتور گاز
- بررسی وجود سوخت
مشکل 4: کنترلر پس از راه اندازی و طی زمان تخلیه، شیر سوخت را باز می کند، شعله تشکیل می شود اما پس از طی زمان اطمینان به فاز خطا می رود.
راه حل:
- نازل سوخت و جهت درست انتشار سوخت با کاتالوگ مشعل مربوطه هماهنگ باشد.
- تنظیم دریچه هوا
- بررسی خروجی دیگ و مشعل و تهویه و دودکش
- احتمال آلودگی پین 2 پایه یا مسیر آن تا سنسور UVZ آلودگی
- ارت قطع است یا بدنه مشعل به ارت استاندارد متصل نشده است.
- سنسور UVZ آسیب دیده یا کابل آن قطع شده (مسیر پین 2 و 8 تا سنسور شعله چک شود)
- سنسور UVZ به گونه ای نا مناسب در مشعل قرار گرفته که شعله را نمی بیند و یا آلوده شده.
- بررسی کیفیت شعله
- بررسی دودکش
مشکل 5: پس از تشکیل شعله و طی مدت زمان خاصی کنترلر به فاز خطا می رود.>
- در مشعل گازسوز گاهی به دلیل افت فشار ناگهانی گاز (مثلا ناشی از روشن شدن مشعل دیگری در فاصله نزدیک) این اتفاق می افتد.
- چک نازل سوخت و جهت درست انتشار سوخت هماهنگ با کاتالوگ مشعل مربوطه
- تنظیم دریچه هوا
- خروجی دیگ و مشعل و تهویه و دودکش بررسی شود.
- پین 2 پایه یا مسیر آن تا سنسور UVZ آلودگی دارد.
- ارت قطع است یا بدنه مشعل به ارت استاندارد متصل نشده است.
- سنسور UVZ آسیب دیده یا کابل آن قطع شده (مسیر پین ۲و۸ تا سنسور شعله چک شود)>
- سنسور UVZ به گونه ای نا مناسب در مشعل قرار گرفته که شعله را نمی بیند و یا آلوده شده.
- بررسی کیفیت شعله
- بررسی دودکش
- بررسی ولتاژ برق
دیدگاه خود را بنویسید