رله دو سوخته 811 شکوه

رله دو سوخته 811 شکوه

(دیدگاه {{model.count}} کاربر)
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • نام محصول: رله مدل 811 شکوه
  • ولتاژ ورودی: ۲۲۰ V (۱۸0V تا ۲۵۰V )
  • حداکثر جریان خروجی از هر پایه: ۴ آمپر (در مجموع ۶ آمپر
  • فیوز: سریع ۱۰ آمپر کند ۶ آمپر
1,000,000 تومان
آماده ارسال ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

رله دو سوخته 811 شکوه، انتخابی هوشمندانه برای افزایش ایمنی و کارایی در سیستم‌های الکتریکی شماست. با عملکرد بالا و کیفیت تضمین شده، این رله می‌تواند به راحتی نیازهای شما را برآورده کند. اگر به دنبال تجربه‌ای مطمئن و پایدار هستید، هم‌اکنون این محصول پرتقاضا را سفارش دهید!

رله کنترل دوگانه سوز مدل G811

 وظیفه کنترل الکتریکی عملکرد مشعلهای دوگانه سوز با قاب نسوز و نشکن پلی کربنات را با ایمنی بالا برعهده دارد. رله کنترل الکتریکی دوگانه سوز مدل G811  از دوشیر سوخت پشتیبانی می نماید و مجهز به یک LED راهنما، دکمه ریست و پیچ بستن به پایه، بر روی قسمت بالایی خود می باشد.

نکات مهم جهت نصب رله دوگانه سوز مدل G811

  • بررسی سیم کشی قبل از نصب رله دو گانه سوز الزامی است زیرا در صورت هرگونه اشتباه و نقص در سیم کشی و سیم بندی خطرناک بوده و ممکن است صدمات جبران ناپذیری به بار آورد.
  • از اتصال کامل پیج رله کنترل دوگانه سوز به پایه رله کاملا اطمینان حاصل نمایید زیرا لازم است اتصال کاملا محکم و ایمن باشد.
  • در صورتی که قبلا از رله کنترلری به غیر از دوگانه سوز مدلG811 استفاده می شده است ممکن است لازم باشد سیم کشی تغییر کند.
  • جهت ایمنی بیشتر، هر رله دوگانه سوزی باید حداقل یک مرتبه در 24 ساعت خاموش گردد.
  • توجه شود استفاده از فیوز مناسبی که با مشخصات فنی کنترلر مطابقت داشته باشد ضروری است. فیوزهای اصلی باید به گونه ای انتخاب شوند که قبل از رسیدن جریان به مقادیر نامی که در مشخصات فنی رله به آنها اشاره شد، عمل کنند و برق را قطع نمایند. در غیر اینصورت زمانی که اتصال کوتاه رخ دهد ممکن است در هر قسمت از تجهیزات مشعل صدمات بسیار شدیدی به کنترلر، قطعات مشعل یا کاربر وارد شود.
  • برای نصب و جا بجایی رله کنترلر دوگانه سوز مدلG811  باید حتماً سوئیچ اصلی برق قطع کرده و مشعل را از سیستم تغذیه جدا نمایید.
  • از بازکردن یا تعمیر کنترلر اکیدا خودداری نمایید.

 

 

چگونه عملکرد رله دوگانه سوز شکوه مدل G811 را آزمایش کنیم؟

توجه شود در صورتی که رله کنترلر را  باز و بسته کرده و یا اگر مشعل را تعمییر نموده اید، قبل از به کارگیری معمول کنترلر، الزامی است که اقدامات زیر توسط سرویسکار مجرب مشعل، انجام شود:

  • ابتدا کلیه اتصالات را از نظر نشتی، سیم بندی، استحکام وعدم لرزش بررسی نمایید.
  • آزمونهای زیر فقط باید توسط افراد مجرب انجام شود و در هنگام انجام آزمونهای اشاره شده تمامی اقدامات و پیشگیری های مرتبط باید با ایمنی کامل انجام شود.
  • قبل از انجام هریک از آزمون هایی که در ادامه به آنها اشاره شده باید تغذیه برق و سوخت مشعل متصل شده و و بعد از انجامآزمون قطع گردد.

آزمون اول: (این آزمون با بستن شیر اصلی (دستی) سوخت انجام می شود) کنترلر شیر برقی و ترانس جرقه را  پس از فاز تخلیه، راه اندازی می کند و پس از طی زمان اطمینان به فاز خطا می رود. (برای خروج از فاز خطا دکمه ریست را فشار دهید.)

آزمون دوم: ابتدا شیر اصلی سوخت را باز نموده و مشعل را راه اندازی کنید تا شعله برقرار شود. سپس بعد از طی چند لحظه از شروع کار مشعل، شیر سوخت را مجددا ببندید. کنترلر به فاز خطا می رود. (برای خروج از فاز خطا دکمه ریست را فشار دهید.)

آزمون سوم: زمانی که مشعل در حال کار است و شعله برقرار است، ورودی سیگنال پرشر هوا به رله دوگانه سوز را قطع نمایید. کنترلر به  فاز خطا می رود. (برای خروج از فاز خطا دکمه ریست را فشار دهید.)

آزمون چهارم : ابتدا پین ۲ را به بدنه مشعل متصل نموده و سپس برق را وصل نمایید کنترلر سریعا به فاز خطا می رود.

آزمون پنجم : برق کنترلر را متصل کنید و بعد از اینکه شعله برقرار شد و پس از اتمام زمان اطمینان سیم، پین ۲ را قطع کنید که در این مرحله کنترلر سریعا به فاز خطا می رود.

 

 

نحوه عیب یابی رله دوگانه سوز مدل G811

 

مشکل۱:  مشعل راه اندازی نمی شود.

راه حل:

  • بررسی اتصال برق
  • بررسی وضعیت فیوزها
  • ترموستات در حالت OFF است
  • پرشر گاز در حالت OFF است.
  • بررسی سیم بندی ها
  •  سیم کشی‌ پایه اشتباه است
  • آسیب دیدگی فن یا اتصالات فن مثل خازن راه انداز آسیب دیده یا از مدار خارج  است.
  • آلودگی پین های ۹ یا ۸ یا ۴ پایه

 

مشکل۲: کنترلر بلافاصله پس از راه اندازی مشعل، به فاز خطا می رود:

راه حل:

  • احتمال دارد بین پین های ۲و۸  یا ۲ و بدنه مشعل اتصال کوتاه رخ داده باشد.
  • بررسی قفل ریست  ( دکمه ریست را فقط یک مرتبه فشار دهید )
  • ولتاژ تغذیه از ۱۸۰ کمتر است.
  • احتمال دارد  سنسور  UVZ آسیب دیده باشد یا اتصال کوتاه شده باشد.

 

 

مشکل۳: پس از راه اندازی و طی زمان تخلیه کنترلر شیر سوخت را باز می کند اما شعله تشکیل نمی شود.

راه حل:

  • بررسی کابل های اتصال برق ورودی به ترانس جرقه
  • بررسی پین ۳ و ۸ پایه از لحاظ سلامت و عدم آلودگی (جهت اطمینان از اتصال مناسب)
  • بررسی فرمان رله به ترانس جرقه در زمان تخلیه (برقدار شدن پین شماره ۳ پایه در زمان تخلیه بررسی شود)
  • بررسی کابلهای ولتاژقوی خروجی ترانس جرقه ( کابلها باید از لحاظ سلامت و کیفیت و عایق بندی بررسی شود. فاصله شعاعی ۱ سانتی متر نسبت یکدیگر و فاصله بیش از یک سانتی مترازهرگونه فلز و دیواره مشعل رعایت شود)
  • دوکابل ولتاژقوی جرقه  به هیچ عنوان نباید در مجاورت یکدیگر قرار بگیرند.
  • طول کابل های ولتاژ قوی ترانس جرقه در مجموع نباید از یک متر تجاوز کند.
  • فاصله نوک الکترود های جرقه بیش از حد استاندارد است (برای مشعل های گازی ۳ میلی متر)
  • جنس الکترود های جرقه یا عایق بندی و یا کیفیت کابل های الکترود جرقه مناسب نیست.
  • بررسی ترانس مشعل از لحاظ قدرت و سلامت در زمان تخلیه (صدا و نور در زمان جرقه )
  • بررسی نازل سوخت و جهت درست انتشار سوخت طبق کاتالوگ مشعل مربوطه
  • تنطیم دریچه هوا
  • بررسی خروجی دیگ و مشعل و تهویه و دودکش
  • بررسی رگولاتور گاز
  • بررسی وجود سوخت

 

 

مشکل۴:  پس از راه اندازی و طی زمان تخلیه رله کنترل شیر سوخت را باز می کند، شعله تشکیل می شود اما پس از طی زمان اطمینان به فاز خطا می رود.

راه حل:

  • بررسی نازل سوخت و جهت صحیح انتشار سوخت طبق کاتالوگ مشعل مربوطه
  • تنظیم دریچه هوا
  • بررسی خروجی دیگ و مشعل و تهویه و دودکش
  • آلودگی پین ۲ پایه یا مسیر آن تا سنسور UVZ
  • آسیب دیدگی سنسور UVZ یا قطع شدن کابل آن (بررسی مسیر پین ۲ و ۸ تا سنسور شعله)
  • ارت قطع شده است و  یا بدنه مشعل به ارت استاندارد متصل نیست.
  • سنسور UVZ به شکل نا مناسبی در مشعل قرار گرفته است که شعله را نمی بیند و یا آلودگی دارد.
  • آلوده یا اکسیده شدن میله یون و یا خراب شدن آن
  • بررسی کیفیت شعله
  • بررسی دودکش

 

 

مشکل ۵: پس از تشکیل شعله و طی مدت زمان خاصی کنترلر به فاز خطا می رود.

راه حل:

  • گاهی ممکن است  به علت افت فشار ناگهانی گاز (مثلا ناشی از روشن شدن مشعل دیگری در فاصله نزدیک) این اتفاق رخ دهد.
  • بررسی نازل سوخت و جهت درست انتشار سوخت طبق کاتالوگ مشعل مربوط به آن
  • تنظیم دریچه هوا تنظیم
  • بررسی خروجی دیگ و شعل و تهویه و دودکش
  • آلودگی پین ۲ پایه یا مسیر آن تا سنسور UVZ
  • آسیب دیدگی سنسور UVZ و یا قطع شدن کابل آن (بررسی مسیر پین  ۲ و ۸ تا سنسور شعله)
  • قطع شدن ارت و یا متصل نبودن بدنه مشعل به نحو مطلوب به ارت استاندارد
  • قرار گرفتن نامناسب سنسور UVZ در مشعل به گونه ای که شعله را نمی بیند و یا آلودگی دارد.
  • بررسی کیفیت شعله
  • بررسی دودکش
  • بررسی ولتاژ برق

 

شرایط گارانتی رله دوگانه سوز مدل G811

 

نصب و تعویض و سرویس باید فقط توسط افراد متخصص و مجاز انجام شود.

 

شرایطی که باعث لغو ضمانت رله دوگانه سوز می شود شامل موارد زیر هستند:

 

  • در صورتی که کارت ضمانت و برچسب کف محصول موجود نباشد.
  • اگر رله دوگانه سوز شکوه به علت قرارگیری در حرارت بیش از حد یا ولتاژ بیشتر از حد استاندارد دچار سوختگی، خرابی و تغییر فرم شده باشد.
  • در صورت وارد شدن ضربات شدید مکانیکی
  • هرگونه بازکردن قاب یا دستکاری و تعمیر مدار رله
  • هرگونه سیم بندی نامناسب یا اشتباه در مشعل که به علت آن بخشی از مدار داخلی رله دچار سوختگی شود.( مثلا پایه ۸ و۹ با ۱و۲ جابجا بسته شده باشد یا پین ۴ یا ۵ یا ۶ به بدنه یا زمین اتصال کوتاه شده باشد)
  • در صورت خرابی موتور مشعل مثل تاخیر در راه اندازی یا خرابی بودن خازن آن، آلوده بودن یا گیر داشتن شفت موتور که سبب افزایش جریان و فشار وارده به رله موجب سوختن مدار داخلی رله شود.
نام محصول
رله مدل 811 شکوه
ولتاژ ورودی
۲۲۰ V (۱۸0V تا ۲۵۰V )
حداکثر جریان خروجی از هر پایه
۴ آمپر (در مجموع ۶ آمپر
فیوز
سریع ۱۰ آمپر
کند ۶ آمپر
جریان یونیزاسیون
۵ میکرو آمپر
یونیزاسیون
میله یون ، (LANDIS ‏)QR(BRAHMA)UVZ2 & UVZ1
چشم فتوسل
اختیاری (فقط در مدل چشمی)
درجه حفاظت
IP44
دمای مجاز برای کار رله و چشم فتوسل
۲۰- تا ۶۰+ درجه سانتی گراد
وزن
180G

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...